Să începem cu începutul, îți reamintesc cateva informații despre grăsimea din zona abdominală, aceasta nu este doar inestetică, făcând hainele mai strâmte pe corp să arate nu prea bine, dar este și nesănătoasă, fiind dovedit că grăsimea viscerală (cea care este în interiorul cavității abdominale, sub mușchi) este un factor de risc major pentru boli cardiovasculare, diabetul de tip 2 și alte afecțiuni.

Pierderea grăsimii din acestă zonă poate fi un proces dificil și de lungă durată, dar în rândurile de mai jos vă ofer câteva principii eficiente pe care le folosesc și eu în colaborarea cu clientele mele, iar implementând unele dintre ele, cu siguranță vă vor ajuta:

  1. Îmbunătățește-ți alimentația. Gătește sănătos (fiert, la cuptor) și consumă cu preponderență alimente naturale.
  2. Elimină zaharul.
  3. Hidratează-te suficient și consumă doar băuturi cu zero calorii. Elimină glutenul, chiar dacă nu ești diagnosticat cu intoleranță la gluten, toate produsele făinoase au indicele glicemic mare, cresc brusc nivelul de zahăr în sânge.
  4. Introdu in alimentație condimente care îmbunătățesc sensibilitatea la insulina ca: scorțișoară, turmeric, oțet artizanal, oțet de mere, ierburi aromatice.
  5. Adaugă in dieta zilnică alimente antiinflamatorii precum: fructe de padure, ananas, țelină, broccoli, varză, anghinare, avocado, ciuperci, semințe de in, cânepa și, bineînțeles, pește oceanic sălbatic.
  6. Coboară nivelul de stres. Stresul te poate face să câștigi grăsime în zona abdomenului prin creșterea cortizolului și obosirea glandelor suprarenale, astfel, pentru a-l coborî, poți încerca suplimente cu plante adaptogene, meditație, yoga sau tehnici simple de respirație.
  7. Începe un program de exerciții fizice care să combine exerciții funcționale, exerciții cu greutăți și exerciții de tip cardio.
  8. Consumă alimente cu proprietăți probiotice (murături, pește marinat, măsline, borș, ceai kombutcha etc) – în afara de faptul că au proprietăți benefice pentru sănătatea intestinală și creșterea imunității, – mai multe studii au aratat că diferite tipuri de bacterii joacă un rol în reglarea greutății și că un echilibru optim poate ajuta pierderea în greutate, inclusiv a grăsimii din zona burții.
  9. Fă o plimbare pe jos în fiecare zi. E cunoscut faptul că traficul și locurile de parcare sunt probleme cu care ne confruntăm zilnic, așa că mersul pe jos poate fi o soluție, acesta arde calorii, și un studiu făcut pe femei obeze spune că un program de mers timp de 50 minute, 3 zile pe săptămână, a scăzut în mod semnificativ grăsimea viscerală.
  10. Introdu în rutina ta de antrenament exerciții tip plank (planșă), este cunoscut faptul că exercițiile care formează vacuum în zona abdominală, sunt eficiente pentru tonifierea acestei zone.

Fii perseverent, este nevoie de timp să scapi de acea grăsime încăpățânată din zona abdomenului, pune în aplicare principiile de mai sus, fă sport, și mai devreme sau mai târziu, rezultatele vor veni sigur!