Știm că este important ce mâncăm, dar știați ca este destul de important și cât de repede mâncăm?
Dacă obiectivul voastru este sa scadeti in greutate, atunci aceste informatii cu siguranta va vor fi de folos. Cercetarile și studiile din ultimii ani spun că, atunci cand mâncăm mai încet, vom mânca mai puțin, iar persoanele care mesteca mai încet sunt mai slabe decat persoanele care se grăbesc la masă, mai exact un studiu din 2006 din Japonia a găsit o corelație între mâncatul rapid și creșterea indicelui de masă corporală, un studiu din 2013 publicat in Journal of Nutrition a găsit o legătura intre mâncatul rapid și diabetul de tip 2. Mai mult un studiu de observație făcut pe 60000 de persoane spune că persoanele care au mâncat mai încet, au avut șanse mai mici cu 42% de a fi obezi.
Ce obiceiuri putem implementa , astfel încât , sa mâncăm mai încet? Iată ideile mele:

  1. Mestecați fiecare îmbucătură de minim 20 de ori, mâncatul încet vă va ajuta să mâncați mai putin cantitativ, conform unui studiu facut in 2011
  2. Concentrați-vă pe toate simțurile atunci când sunteți la masă: ce culoare are mâncarea? Ce miros, ce gust ? Devii atent, te bucuri mai mult de mâncarea ta, și savurezi fiecare inghititură
  3. Ne programăm mesele la începutul zilei, și ne alocăm timp suficient pentru a lua masă, minim 20 minute la fiecare masă
  4. Mâncăm conștient, și nu ne lăsăm distrași de alte activități in același timp (fără telefon, TV, tabletă etc.)
  5. Mâncați ca și cum sunteți musafiri, și toata lumea este cu ochii pe voi :)

Prin urmare, este important ce mâncăm, dar la fel de important este cât de repede mâncăm, aceste studii ne spun ca implementând un obicei simplu, putem slabi, putem îmbunatăți digestia, și ne pot ajuta pe termen lung să prevenim obezitatatea.