Care varianta este mai sanatoasa?

O echipa de oameni de stiinta din Marea Britanie si Scoala de Sanatate Publica Harvard au descoperit ca in timp ce consumul de fructe scade riscul de a dezvolta diabet zaharat de tip 2, consumul de sucuri de fructe il creste . Studiul a investigat cca 190.000 britanici de peste 24 de ani, si a constatat va finele au fost cea mai buna optiune, cu trei portii/saptamana , reducand riscul de diabet zaharat cu 26%. Strugurii si merele su redus substantial riscul de diabet, in timp ce bananele, prunele si piersicile au avut un efect mai mic. Trei portii de suc de fructe /saptamana , pe de alta parte , a crescut riscul aparitiei diabetului de tip 2 cu 8%.

Acestea fiind spuse, trageti fiecare concluzia referitoare la ce este mai sanatos J

Ce fructe si cate  alegem daca vrem sa slabim ?

Intalnesc multe persoane care vor sa slabesca , dar consuma mult prea multe fructe (4-5 portii/zilnic), motivand ca fructele sunt sanatoase. Asa este , fructele sunt alimente naturale si sunt sanatoase, dar atunci cand vrem sa slabim trebuie sa fim foarte atenti la excesul de fructe,  pentru ca  pe langa aportul de fibre si vitamine , acestea vin si cu mult zahar. Da, zahar , cu toate ca nu este adaugat, fructoza este zaharul din fructe , care se metabolizeaza in ficat si in cantitate mare poate pune chiar si probleme de sanatate (ficatul gras ) , nu numai de greutate. Deci atunci cand vreti sa slabiti limitati-va la doua portii de fucte /zi , recomandabil ar fi fructele cu indice glicemic mic  cum ar fi perele, grapefruit,  mure, zmeura, afine, coacaze, caise, piersici, portocale, prune, s.a.

 

Freshul poate impiedica slabitul ?

Daca te intereseaza slabitul ar fi recomandat sa consumi fructele intregi , in lipsa fibrelor care raman in storcator, zaharul se asimileaza rapid cu riscul de a fi depozitat in tesut adipos. Daca vrei sa slabesti ar trebui  sa scazi numarul caloriilor consumate , deci  ce alegem ?  mancam o portocala sau bem un fresh din 2-3 portocale ? 100 calorii  vs  200 calorii.  Freshul este o bautura din fructe stoarse, fara fibre, care contine apa , fructoza si cateva vitamine si da, freshul poate impiedica slabitul daca este consumat feecvent

 

Daca iti plac bauturile dulce, incearca un smoothie , in care adaoga o sursa de proteine ca iaurtul grecesc sau branzica de vaci pentru un plus de satietate, si un indice glicemic mai mic al preparatului,  iar daca iesi in oras gandeste-te ca un pahar de fresh este mai sanatos decat un frappe ,, dar mai nesanatos decat  un pahar de apa, sau o limonada fara zahar,  alegerea iti apartine :)