Anul 2020 a început cu aceeași promisiune făcută ca în fiecare lună ianuarie: o să mă apuc de un stil de viata sănătos, o să încep să fac mai multă mișcare, o să renunț la obiceiurile negative ce îmi pot afecta sănătatea. Cât au durat însă aceste promisiuni pe care ni le-am facut până acum, an de an?

Anul 2020 trebuie să fie altfel, trebuie să aducem o schimbare reală. Iar schimbarea vine cu pași mici. Rezoluția in 2020: PAȘI MICI! (dar siguri) Curând vom vedea ca kilogramele s-au împuținat, ca suntem mai tonifiați decât ne-a lăsat Crăciunul trecut și că șansele la o schimbare sunt reale.

Care sunt acesti pași mici? În 2020 vom combina alegeri sănătoase din toate grupele de alimente, acordând o atentie deosebită limitelor calorice. Astăzi vom vorbi despre o dietă sănătoasă corespunzătoare, ușor de implementat și care va avea un impact major asupra corpului nostru. Un an nou, un frigider nou! (sau doar un conținut nou și mai sănătos)

1. Alimentele fermentate

Da, ați citit bine, alimentele fermentate. Cuvântul “fermentat” poate speria, dar cand auzim de exemplu de murături? Sau iaurt? Parcă nu mai suna la fel de rău.Iar murăturile merg extrem de bine în această perioadă. Vestea bună este că aceste alimente conțin probiotice naturale ( bacterii bune) care îți pot îmbunătăți digestia și imunitatea. Mănânca, transpiră, repetă. Și după încă un castravete murat! Sau un smoothie delicios cu iaurt sau kefir.

2. Avocado

Avocado (link articol) este fructul nostru preferat si nu poate lipsi și în anul 2020. În mod evident, crema obținută din avocado are un gust al naibii de bun, dar conține de asemenea si aproape 20 de vitamine și nutrienți esențiali și este o sursă deosebit de bună de grăsimi nesaturate, fibre, potasiu, vitamina E și vitamina B. Există ceva ce nu poate face acest Super Fruct?

3. Legumele crucifere

Legumele crucifere au crescut în popularitate în ultimii ani datorită proprietăților de combatere a cancerului. Acest grup mare de plante este divers, fiecare oferind arome puternice, unice. Printre acestea se numără broccoli (vezi articol), varza de Bruxelles, varză, conopida, kale, ridichile și napii.
Legumele crucifere au un conținut scăzut de calorii și sunt bogate în acid folic, vitaminele C, E și K și fibre. Fibrele sunt un nutrient important de încorporat în cazul în care pierderea în greutate este obiectivul în anul 2020, deoarece vă ajută să vă mențineți senzația de sațietate pentru mai mult timp.

4. Adaptogenii

Niciunul dintre noi nu este imun la presiunile vieții moderne, indiferent că este vorba de termenele limite impuse la muncă, de rutina zilnică sau pur și simplu pentru ca ni se pare ca niciodată nu sunt suficiente ore într-o zi. Corpurile noastre sunt, de asemenea, expuse în mod regulat la stres fizic și la toxine – de la substanțele chimice de uz casnic, pesticidele din alimente, poluanții din aer, zahărul rafinat si multe alte elemente nocive pentru organismul nostru. Toate acestea pot copleși capacitatea organismului de a face față factorilor dăunători, ducând in timp la insomnie, oboseală, anxietate, depresie și chiar boli fizice.
Din fericire, există câteva plante incredibile ce ajuta in procesul de întinerire. Acestea sunt adaptogenii uimitori. Turmericul, goji berry, rodiola sunt doar cateva din exemplele uimitoare. Care sunt beneficiile lor? Îmbunătățesc starea generala de bine, ajută la creșterea energiei, optimizează funcțiile organelor, reduc răspunsul la stres, cresc rezistența interioară și reglează nivelului de zahăr din sânge.

5. Ceaiul verde si matcha

Da, da, ai tot auzit de ceaiul verde, de proprietățile antioxidante, însă până acum poate nu ai fost un fan al gustului. Dar matcha (care se face prin măcinarea frunzelor de ceai verde, deci practic este ceai verde cu proprietăți amplificate) continuă să fie în trend și în 2020. Matcha are mai puțină cofeină decât cafeaua și furnizează teină naturală, un aminoacid care ajută la concentrare. Ceaiul verde a fost renumit de mult timp pentru că este bogat în antioxidanți, iar matcha conține de peste 100 de ori mai mulți antioxidanți decât varianta tradițională. Un alt beneficiu major este cel asupra ficatului, vital pentru sănătate și care joacă un rol central în eliminarea toxinelor, metabolizarea medicamentelor și procesarea nutrienților.

6. Nucile

Sunt gustoase și pot fi savurate în toate tipurile de diete: alunele, nucile, migdalele, caju, toate sunt o sursă excelentă de proteine vegetale. De asemenea, conțin grăsimi monosaturate, care ajută și ele în reducerea riscului de boli de inimă.

Deși sunt considerate un aliment bogat în calorii, cercetările sugerează că nucile te pot ajuta să slăbești, deoarece creează senzația de sațietate pentru mai mult timp. De asemenea au efecte impresionante asupra nivelului de colesterol și trigliceride. Fisticul de exemplu scade trigliceridele la persoanele obeze si la cele care sufera de diabet.

Anul 2020 va fi anul rezoluțiilor duse la bun sfârșit, în care vom mânca mai sănătos,în care gustul va fi primordial, în care vom lăsa kilogramele în urmă și cel mai important, în 2020 sănătatea va fi pe primul loc. Mens sano in corpore sano!