Ai inceput o dieta ,  un program de exercitii fizice , ai muncit din greu, si este meritul tau, ai slabit, te simti mai bine, esti increzatoare, dar… de ceva vreme cantarul nu mai vrea sa coboare, te gandesti sa cumperi altul sau sa-i schimbi bateria , poate o fi  stricat . Nu, cantarul nu este stricat, nu trebuie sa te descurajezi, este normal ca din cand in cand slabirea sa incetineasca sau chiar sa se stopeze. Stiu ca uneori e surprizator, cu toate ca mananci ce trebuie si te antrenezi , slabirea nu poate continua la infinit, nu uitati ca procesul de slabire este stresant pentru corp, iar corpul nu renunta asa usor la rezervele lui de energie .

 

Ce este de facut ?

  1. Revizuieste-ti dieta . Daca urmezi o dieta hipocalorica si ai coborat numarul caloriilor sub metabolismul tau bazal, cum sunt majoritatea dietelor de pe piata cu rezultate rapide, atunci solutia este urmatoarea : mananca mai multe calorii ! Stiu ca matematic , ceea ce spun poate nu are sens , sa mananci mai mult si sa slabesti (WOW J) , dar in acest moment corpul este foarte stresat din cauza restrictiei calorice, si suplimentand portiile de mancare, poate da un boost metabolismului tau si te va regla pe termen lung

 

  1. Repeta-ti analizele ! Fa-ti o programare la un medic, si fa-ti un set minim de analize, iar daca ai o problema rezolv-o, pentru ca de exemplu o tiroida lenesa sau o rezistenta la glucoza ridicata, iti poate pune serios bete in roate

 

  1. Odihneste-te mai mult ! Nu uita de triunghiul Antrenament/Alimentatie/Odihna , de multe ori aceasta din urma poate fi cea mai importanta, astfel daca te simti obosit si nu mai ai energie la antrenamente, iti poti lua o pauza de la sala , de cca doua saptamani ,  odihneste-te suficient noaptea,  incearca sa dormi 7-8 ore pe noapte, recomandat ar fi sa te duci la culcare  in jur de 22.30,  cand productia de melatonina este maxima, melatonina fiind un hormon cu numeroase actiuni benefice cum ar fi rol antioxidant, antistres, antidepresiv, cardioprotector si antiaging

 

  1. Schimba antrenamentul ! Daca urmezi de cateva luni/cativa ani acelasi antrenament atunci este momentul sa schimbi antrenamentul, cere parerea unui antrenor personal despre ceea ce ti se potriveste, sau alege tu dintr-o multitudine de programe cum ar fi Functional Training,  Crosfit, antrenamente tip Hiit sau Tabata, antrenament tip Bodybuilding, Aerobic, Zumba etc

 

  1. Gestioneaza mai bine stresul ! Cortizolul este cunoscut ca si hormonul de stres, prin urmare producerea de cortizol poate sa ingreuneze slabirea , solutia este sa te relaxezi mai mult, prin exercitii de respiratie pentru relaxare facute de cateva ori pe zi, un masaj de relaxare si o sedinta de yoga macar o data pe saptamana, si foarte important consider ca este sa-ti petreci mai mult timp cu persoanele care au energie pozitiva J

 

Slabirea poate fi uneori un proces greu si frustrant, eu va recomand sa va propuneti obiective pe termen mediu si lung , sa nu renuntati usor ,  iar daca va confruntati cu un platou, puneti in aplicare aceste sfaturi .