Cand luati hotararea sa incepeti o dieta , va ganditi sa slabiti, dar va ganditi si daca e sanatos ce faceti ? Ce impact are acesta dieta asupra sanatatii ? Dieta Dash poate fi o varianta daca sunteti interesati de slabire dar  si de sanatate, este o dieta premiata in ultimii 7 ani , de US News & World Report, si in plus, in afara de faptul ca ajuta la slabire, acesta vine cu cateva beneficii cum ar fi scaderea tensiunii arteriale, scaderea colesterolului rau LDL si prevenirea diabetului.

Dieta a fost conceputa dupa ce cercetatorii au observant ca tensiunea arteriala crescuta a fost mult mai putin frecventa la persoanele care au consumat multe plante in alimentatia zilnica, ca veganii/raw veganii decat la cei care consuma  carne.

Astfel dieta Dash contine cereale  integrale, legume, fructe ,  nuci si seminte crude, lactate cu continut mic de grasimi, peste ,  si carne slaba , iar alimentele pe care ar trebui sa le consumi  rar sau deloc sunt zaharul, sarea, grasimi hydrogenate  si carne rosie. O paranteza referitoare la carnea rosie , carnea rosie de vita crescuta natural cu iarba nu se incadreaza aici, acesta are o compozitie diferita de carnea vitelor crescuta intensiv, este bogata in omega 3 si forte bogata in elemente nutritive.

Este o dieta care nu are efecte adverse, o puteti incerca ,  exista studii care spun ca se slabeste cu acesta dieta (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20101007, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20178625, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26773016 , ) cu toate acestea, cei care au slabit au avut un deficit de calorii ,  deci  ar trebui sa tineti cont de marimea portiilor.

Un meniu pentru o zi ar putea arata asa :

Mis dejun : 2 oua fierte mediu, somon afumat, masline , ardei capia rosu, ardei verde, o lingurita seminte de dovleac , 2 felii paine wassa

Pranz : chefal  la cuptor, piure de broccoli

Gustare: cateva nuci romanesti, 2 cuburi ciocolata neagra 80% cacao

Cina : supa crema de linte , o lingurita seminte de in macinate, patrujel proaspat tocat

 

Referinte :

https://www.healthline.com/nutrition/dash-diet#section1

https://www.medicinenet.com/the_dash_diet/article.htm