Daca iti propui ca in perioada urmatoare sa slabesti 10 kg , acest articol iti este dedicat tie.

Atunci cand iti doresti sa slabesti , nu trebuie sa te gandesti la diete minune sau fel de fel de accesorii de fitness pe care sa le cumperi pentru antrenamente , ai nevoie de un singur lucru – un plan bine pus la punct .

Nu trebuie sa numeri caloriile, eu sunt contra acestui element care coincidenta, studiile au aratat ca nu este sustenabil pe termen lung . O sa iti explic imediat cat de simple pot fi lucrurile .

Planul trebuie sa contina numarul de mese zilnice, inclusiv gustari , numarul de antrenamente saptamanale si activitati pentru o gandire pozitiva .

O regula buna in slabire este sa mananci mancare gatita sanatos , astfel tu nu vei depasi decat foarte rar 300-500 calorii /masa . Cu 1300-1500 de calorii/zi poti slabi usor .

Dasemenea sa fii focusata zilnic si pe gustarile pe care le iei , si mai exact pe cantitatea lor . De exemplu fructele sunt sanatoase, un mar are cca 150 calorii dar daca mananci 5 mere pe zi , vei avea mult mai multe calorii . un pumn inchis de nuci are cca 300 calorii, dar o punga de 100 gr are 650 calorii . Cu siguranta ai prins ideea . Una din reguli cand este vorba de gustari este sa nu depaseasca 200 de calorii , iar daca vorbim de alimente procesate , este foarte simplu, trebuie doar sa citesti eticheta si dupa iei o decizie .

Sa revenim la planul zilnic .Ca sa punem la punct planul , trebuie sa raspunzi la urmatoarele intrebari :

Cate mese vrei sa ai pe zi inclusiv gustari ? ( eu de obicei recomand maxim 4 inclusiv gustari )

Cate antrenamente vrei sa ai pe saptamana si la ce ora ? Poti slabi si fara antrenamente , dar corpul tau va arata total diferit atunci cand vei slabi incluzand in rutina ta si un program de antrenament . Trebuie sa iti faci timp pentru fitness, este vorba despre corpul tau .

Cu ce te hidratezi ? Daca consumi si lichide cu calorii , stii regula – aplic-o , consuma lichide cu zero calorii

La ce ora te culci ? Somnul este extrem de important , iar daca esti o persoana care se culca dupa ora 00 .00 si se trezeste mai devreme de 07.00 , atunci planul tau va avea de suferit , vei fi mai obosita , mai agitata, cu pofte de alimente bogate in carbohidrati

La cate zile te vei evalua ? (eu recomand cantarul la 4-7 zile ) Retine ca trebuie sa te cantaresti la aceeasi ora, imbracata la fel , si iti recomand sa notezi progresul tau pe o agenda . Ajusteaza in functie de rezultat mesele tale -poti elimina una daca observi ca nu ai rezultate

De cate ori o sa trisezi pe saptamana/luna ? In cazul asta este recomandat sa iti impui o regula – ca de exemplu o data pe saptamana sa mananci o masa nesanatoasa

Ce activitati vei face zilnic pentru a reduce stresul ? Raspunsul este la tine, gandeste-te ce ai facut in trecut cand te simteai mai bine mental, si cu ce ai rezonat . Eu, de exemplu am o rutina zilnica formata din meditatie dimineata , afirmatii pozitive, si sesiuni de recunostint si rugaciune seara

Ai raspuns la toate ? Perfect . Acum vreau sa notezi raspunsurile si gata . Acum ai un plan . De azi chiar iti recomand sa treci la actiune .

Recomandari in plus :

Daca esti o persoana sedentara , iar jobul tau este la birou, ridica-te in picioare la fiecare ora si misca-ti corpul in diferite pozitii , orice exercitiu fizic iti place timp de 10 min – de exemplu exercitii simple de gimnastica, mers pe jos, urcat/coborat scari etc

Daca te simti flamanda uneori , bea un pahar de apa si asteapta 20 minute . Astfel vei realiza daca este intr-adevar foame fiziologica sau foame emotionala . Daca dupa cele 20 minute iti este foame din nou, regula este sa mananci .

Deasemenea , echilibrul hormonal este foarte important . Un medic endocrinolog te va sfatui in privinta analizelor , dar minimul ar fi daca tiroida functioneaza optim, la ce nivel este estrogenul si progesteronul .

Acestea sunt intrebarile pe care le pun si eu zilnic clientelor mele, iar raspunsurile lor de multe ori sunt o constientizare .

Asa imi doresc sa fie si pentru tine .

Sunt aici sa te invat sa slabesti usor, sa mananci din ce in ce mai sanatos si iti ofer cunostintele mele si experienta mea intr-un mod cat pot de transparent .

Daca ai nevoie de ajutor suplimentar , ma poti contacta si impreuna putem gasi o solutie .