Este intr-adevar un mit sau un adevar ca slabirea este ingreunata dupa varsta de 30 de ani?
Raspunsul meu este Da si Nu. Din experienta proprie va spun ca fiecare persoana este diferita , fiecare are un metabolism diferit , ceea ce vreau sa spun prin asta este ca am cliente care slabesc foarte usor cu mici modificari in alimentatie, si cliente care persevereaza mult mai mult , acestea avand un metabolism mai incetinit.
Doua lucruri scad dupa 30 de ani, metabolismul este primul , iar al doilea este timpul pentru noi. Nu mai avem timp sa ne programam mesele , timp pentru gatit, timp pentru activitati fizice, de fapt nu mai avem timp pentru noi.
Slabirea dupa 30 de ani NU este un lucru imposibil, slabirea se poate realiza atata timp daca iti doresti cu adevarat asta, si atat timp cat acest lucru este prioritar pentru tine.

Cum slăbesti după 30 de ani?

Iată sfaturile de care trebuie să ții cont:

  1. Regula numarul 1 in slabire este deficitul caloric, asa ca respecta regula si consuma mai putine calorii. Poti taia caloriile din ciugulitul nevinovat de la birou , poti scadea caloriile unei portii adaugand mai multe legume la fiecare masa, acestea oferind satietate cu volum mare si calorii putine, poti urma un post intermitent 5/2, in care 2 zile pe saptmana consumi mai putin cu o masa decat in mod normal, etc.
    PS. deficitul caloric sa fie mentinut si in zilele de weekend 🙂
  2. Alcatuieste-ti mesele in jurul unei surse de proteina, proteina are rol de constructie, te ajuta foarte mult daca ai si un program de exercitii fizice, dar important in slabire este faptul ca ofera satietate pentru cateva ore, lucru care ne intereseaza in procesul de slabire. Poti opta pentru proteina animala ca ouale, carne, peste, fructe de mare , lactate sau proteina vegetala ca fasolea, lintea, nautul, semintele si nucile.
  3. Consuma zilnic alimente antioxidante . In zilele noastre gasim radicali liberi la tot pasul , factori care perturba functionarea optima a organismului , de la toxinele din aer, apa , mancare , pana la detergetii de vase , rufe etc. Adauga legume ca rosii de sezon, telina, ciuperci, broccoli, varza, avocado, apio, fenicul, anghicare, spanac verde, patrunjel , usturoi, germeni si fructe ca kiwi, fructele de padure, struguri negri, ananas, si catina romanesca. Nu neglija nici consumul de peste oceanic salbatic si fructe de mare, acestea au un continut de acizi grasi Omega 3 cu efect antiinflamator si antioxidant.
  4. Dormi mai mult. Apropo stiai ca somnul este cel mai bun element antiaging ? Si referitor la slabire , sunt mai multe studii care spun ca persoanele care nu se odihnesc suficient, au probleme a doua zi cu senzatia de foame si nivelul de satietate.
  5. Creste-ti nivelul de activitate fizica, vei arde mai multe calorii pana la finalul zilei, si vei avea si un metabolism mai accelerat.
  6. Monitorizeaza-ti procesul de slabire, si fa schimbari atunci cand realizezi ca nu te indrepti spre obiectivul propus. Cantarul este un instrument important, dar pe langa acesta, te poti monitoriza cu masuratori (centimetru de croitorie) sau chiar cu poze (facute in aceeasi imbracaminte, in acelasi loc din camera ).

Concluzia este ca slabitul se poate realiza la orice varsta, intr-adevar metabolismul este usor incetinit dupa 30 de ani , trebuie sa fii mult mai atenta la ce alimente consumi, cat de des trisezi, mai pe scurt, fii mai atenta la tine, dar daca esti perseverenta, rezultatele nu vor intarzia sa apara.