Atunci cand vrei sa slabesti , trebuie sa mananci mai putin , stim asta ,  dar de multe ori intampini urmatoarea problema : mananci putin, iar dupa un timp scurt ti se face iar foame . Foamea este controlata de leptina, un hormon foarte important in procesul de slabire, un hormon secretat de celulele adipoase si care , se crede conform studiilor , ca semnalizeaza creierului sa inhibe aportul alimentar si ajuta la reducerea  greutatatii.

Pe masura ce creste nivelul de leptina, apetitul se diminueaza, iar atunci cand scade, apetitul creste. Ba mai mult, conform cercetatarilor recente de la Universitatea Monash din Australia, leptina poate creste si termogeneza, ajutand la arderea grasimilor.

Acum ca ati inteles ca rolul leptinei, este destul de important,  haideti sa vedem ce putem face pentru a scade depozitul de tesut adipos, iar in urmatoarele paragrafe va ofer topul meu de  9 alimente care sa-ti sustina satietatea, si sustine procesul de scadere in greutate.

  1. Cartoful, da , a-ti citit bine, cartoful este unul dintre cele mai satioase alimente, nu ma refer la cartofii prajiti, bineinteles , ci la cartoful fiert sau copt. Si nu uitati ca, cu cat temperatura lui este mai mica, cu atat veti avea un indice glicemic mai mic al preparatului
  2. Fulgii de ovaz , sunt bogati in fibre si consumati alaturi de un iaurt , pot reprezenta un mic dejun sanatos si satios 
  3. Oul, unul dintre vedetele micului dejun, reprezinta o sursa foarte buna de proteine , vitmine , minerale , si poate fi consumat fiert, omleta sau posat in apa , iar mai mult,  studiile spun ca persoanele care consuma un mic dejun bogat in proteine , consuma mai putine clorii pe parcursul unei zile
  4. Nuca de cocos , bogata in MCT (trigliceride cu lant mediu) , acest tip de grasime este metabolizata direct in ficat si este utilizata ca o sursa rapida de energie, are un gust dulce, iar unele studii spun ca o cantitate de 25 de grame de MCT pe zi iti creste consumul de energie cu cca 100 calorii/zi
  5. Iaurtul integral, slab in calorii , bogat in vitamina D si calciu, poate preveni osteoporoza si sustine sanatatea intestinelor prin popularea acestora cu bacterii prietenoase , iar daca nu stiti ce sortiment sa cumparati  de pe raftul supermarketului, intotdeauna alegeti un iaurt simplu fara adaos de zahar nu veti da gres
  6. Nucile , au fost printre primele 5 alimente pe care cercetatorii de la Harvard au spus ca promoveaza scaderea in greutate. Personal imi plac ca si gustare, inmuiate in prealabil in apa 
  7. Cioba/supa , nu uitati de acest aliment banal , faceti o ciorba care sa contina carne, oase si multe legume si veti avea un aliment satios si complet, bogat in vitamine, minerale, colagen , aminoacizi esentiali , care va umple stomacul pentru mult timp
  8. Avocado, potrivit unui studiu publicat in Nutrition Journal, consumul unei jumatati din acest fruct a oferit satietate mai mare cu  24% decat in zilele in care s-a consumat un pranz fara avocado
  9. Fasolea, un aliment popular la noi acasa vinerea, :)  bogat in proteine vegetale , fibre , iar un studiu facut de Universitatea din Copenhaga spune ca atunci cand participantii au consumat o masa bogata in leguminoase, au consumat cu 12% mai putine calorii la urmatoarea masa decat ar fi mancat o masa pe baza de carne

Acestea fiind spuse , va doresc spor la cumparaturi ! :)